Skip to main content
Gör som
logo: IFK Kristianstad
åk med Kagans Buss!

Villkor/Information

Bokning av resa
* Onlinebokning är öppen dygnet runt! Smidigaste och bästa sättet att boka!
* Du kan även boka din resa via mail info@kagansbuss.se eller tel: 044-10 00 85

GPDR
Enligt GDPR-lagen får vi inte skicka ut register, MEN vi skickar oftast ut påstigningslista och platslista innan resa till alla resenärer. Vill man ej vara med på denna listan får man meddela oss det och då får man inget utskick innan resa och man håller själv reda på tider och annan info.

Med anledning av Sanna Nielsens inställda shower på Hamburger Börs mars 2019 har vi denna infon gällande artister, konserter etc. som ställer in pga. olika anledningar:
Ställer artisten in showen/konsert återbetalas biljettpriset för showen, resten av resan genomförs ändå om vi måste göra det och återbetalas ej.

ANMÄLAN OCH BETALNING
Betalning görs via Bankgiro insättning eller via Klarna(läs mer om Klarna längre ner).
Anmälningsavgift (per person) 500:- eller 1000:- beroende på resa. Detta belopp dras av på slutpriset.
Anmälan är bindande så snart den skriftliga eller muntliga beställningen är gjord. Anmälningsavgiften ska betalas inom 10 dagar. Slutlikviden erlägges senast 30 eller 40 dagar före avresan. Det varierar beroende på vilken resa det är. 
För bokning senare än 30 dagar före avresa skall hela resans belopp betalas omgående. Viktigt att man betalar anmälningsavgiften och slutbetalningen enligt resans villkor och det står på på bokningsbekräftelsen. Bokningsbekräftelsen får man via mail och sms efter genomförd bokning och om man inte mottagit den måste man kontakta Kagans Buss snarast. Önskar man bokningsbekräftelsen via posten istället tillkommer en miljöavgift på 15:- per bokning.
I och med erlagd anmälningsavgift godtar resenären de resevillkor vi tillämpar.

KLARNA
Kagans Buss använder sig av Klarna Checkout och erbjuder flera alternativ för betalning. Betala hur du vill i något av följande alternativ:
– Direktbetalning från bankkonto
Med Klarna direktbetalning betalar du din resa direkt från ditt bankkonto som du bekräftar med BankId. Du ansluter enkelt ditt konto till Klarna genom bankid, första gången du gör ett köp. Pengarna dras efter 1-3 bankdagar.
– Kortbetalning med VISA, Mastercard och Amex
– Betala senare – inom 14 dagar eller i slutet av nästa månad
Boka din resa med ett klick och betala senare via faktura. Betala senare finns som två alternativ – betala inom 14 dagar eller i slutet av nästa månad. Faktura kommer via mejl eller i Klarnas app.
– Betala i din egen takt. Dela upp med Klarna
Betala din resa i din egen takt. Klarna erbjuder dig att dela upp din resa i 6-36 månader.
Frågor gällande din betalning?
Hör av dig till Klarnas kundservice vid frågor angående din betalning. Logga in i Klarnas app eller på följande länk: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Här kan du läsa om Klarnas betalningsvillkor.

AVBESTÄLLNING/AVBOKNING
Avbeställningskostnad per person:
- Mer än 30 dagar före avresa: Exp. avgift 200:- + anmälningsavgiften
- 30-21 dagar före avresa: 50% av resekostnaden
- 20-7 dagar före avresa: 75% av resekostnaden
- mindre än 7 dagar före avresa: 100% av resekostnaden
Där flyg ingår gäller ytterliggare 20 dagar. Vill säga 50 dagar innan är avgiftsfritt avbokning.
- Mer än 50 dagar före avresa: Exp. avgift 200:- + anmälningsavgiften
- 50-41 dagar före avresa: 50% av resekostnaden
- 40-27 dagar före avresa: 75% av resekostnaden
- mindre än 26 dagar före avresa: 100% av resekostnaden

Gäller ej teater- och evenemangsresor. OBS! Vid teater- och evenemangsresor återbetalas inte biljetten.
Vid vissa kryssningar gäller andra villkor. Kontakta oss för mer information.

Vi på Kagans Buss har valt att inte sälja avbeställningsskydd då många resenärer redan har det. Kolla med ert försäkringsbolag och även med er bank om ni har något genom dem annars kanske ni kan uppgradera hos ert försäkringsbolag. Dock måste ni göra detta innan ni betalar någonting på resan.
 

Viktig information för dig som reser med Kagans Buss!
» Spara ditt deltagarbevis! Där står bl.a. avresetiden från din hemort.
» Avbeställningsskydd ingår ej.
» Glöm inte att ta med giltigt pass eller nationellt ID-kort och försäkringskassans utlandskort när du reser utanför Norden. Körkort gäller ej som giltig id-handling.
» Kontrollera din reseförsäkring!
» Vi har rätten att i efterhand kräva extra pengar på bokad buss om där är ovanligt mycket städning och nerskräpning.
Kräkning som sker oansvarligt debiterar vi oavkortat med 2000kr.

1. Anmälan
Din anmälan är bindande från det att vi skickat ut din bekräftelse. De allmänna resevillkoren och Kagans Buss särskilda resevillkor börjar då gälla. Resenären är skyldig att själv kontrollera sin bokningsbekräftelse för att undvika missförstånd.

2. Öppet köp
Kagans Buss erbjuder kostnadsfri avbeställning 7 dagar efter bokning dock minst 35 dagar före avresa.
Ev. preliminärbokning försvinner automatiskt efter fem dagar.

3. Bagage
Max en resväska och ett handbagage/pers. Maxvikt, inklusive inhandlade varor, se separat resa. Resenären ansvarar själv för sitt bagage och inhandlade varor samt märkning av dito. Försvunna kollin och väskor ersätts ej. Se vad ert försäkringsbolag täcker. På resor med flyg gäller andra villkor se information på flygbolagets hemsida.

4. Barnrabatter
Barnrabatten är varierande beroende på vilken resa det gäller. Barnens ålder räknas generellt t.o.m. 11 år.

5. Betalning
Anmälningsavgiften varierar mellan 500-1000:- per person. Se utförligare information ovan under anmälan och betalning.

6. Försäkringar
Vid resa utanför Norden rekommenderar vi att medtaga Försäkringskassans kort som visar att du är sjukförsäkrad i Sverige. Det är resenärens skyldighet att själv ta reda på vad som ingår och att se till att man har en bra reseförsäkring om något oförutsätt inträffar. Kontrollera med ert försäkringsbolag vad de täcker. Viktigt är att flygtransport hem ingår vid sjukdom – detta är viktigt att ha även i de länder Sverige har avtal med.

7. Genomförande av resa
Inställande av 1-dagsresa på grund av för få deltagare meddelas senast fem dagar före avresa. På 2-3 dagarsresa meddelas resenären senast 14 dagar före avresa. Längre resor senast 28 dagar före avresa. Minimiantal för resornas genomförande är normalt 30 pers.

8. Grupprabatter
Grupper om minst 10 personer på ordinarie resa och där gruppen bokats och betalas gemensamt erhåller rabatt. Tag kontakt med kontoret för ytterligare information.

9. Gäst med speciella önskemål
Det är viktigt att ni vid bokning av resan meddelar oss om speciella önskemål som rör t.ex. allergier, rökfria rum m.m. Önskemål om rum eller hytter bredvid varandra försöker vi att tillgodose men detta kan vi ej garantera.

10. Hotellinformation
I resans pris ingår del i 2-bäddsrum med dusch/wc. Standard 3 + eller 4 om inget annat anges.
Beakta att standarden kan variera från olika länder. Undantagsvis kan så kallade kombirum användas (enkelrum med extrabädd) eller grand-lit (dubbelsäng med gemensamma sängkläder). Enkelrumstillägg är en avgift för att ensam få disponera ett rum. Trots detta kan standarden vara något lägre på enkelrum.

11. Klagomål
Vi hoppas att du inte finner anledning att klaga på våra resor. Eventuella fel och brister ska först och främst anmälas till personalen på vår buss så att de har möjlighet att avhjälpa felet. Klagomål till oss skall ske skriftligt senast 30 dagar efter hemkomst.

12. Kvarglömda effekter
Om du glömt något i bussen, förvaras färskvaror 1 dygn, övriga saker 14 dagar, därefter skänker vi bort det.

13. Pass och visum
För utomnordiska resor skall resenären vara försedd med pass (giltigt minst 6 mån. efter hemkomst) eller nationellt idkort. Resenären svarar själv för att nödvändiga visum och andra handlingar ordnas.

14. Platsreservering
I mån av tid och möjlighet försöker vi hjälpa alla så gott vi kan.

15. Privata utgifter
Som resenär är man skyldig att före avresan från hotellet betala sina privata utgifter, såsom ex. telefon, drycker, minibar, videofilm etc. Ev. efterdebitering från hotellet ska bekostas av resenären.

16. Resegaranti
Vi har ställt lagstadgad garanti hos Kammarkollegiet vilket innebär att våra resenärer har skydd och rättigheter enligt gällande bestämmelser.

17. Utlandsinfo
Tag gärna kontakt med respektive lands turistbyrå om du önskar mer information t.ex. kartor eller broschyrer gällande din resa. De flesta utländska turistbyråer finns representerade i Stockholm.

18. Vad ingår i resan
I faktarutan för varje resa anges vad som ingår. Jämför gärna då vi har valt att inkludera det mesta i våra resor. Dryck ingår ej vid lunch och middagar om annat ej inte anges.

19. Valuta- och programändringar
Vi reserverar oss för ev. prishöjningar p.g.a. förändringar av valutakurser, oljepriser, skatter, avgifter m.m. som ligger utanför vår kontroll. Ändring av hotell m.m. kan förekomma.
Vi reserverar oss även för ev. tidtabellsändringar som ligger utanför vår kontroll så som färje-, kryssnings- och flygtider. Detta kan medföra att programmet kan ändras.

20. Arrangörens ändringar före avresan
Vi reserverar sig för eventuella prisändringar som ligger utanför vår kontroll såsom valutaförändringar, väg- och/eller flygplatsavgifter/skatter, bränsletillägg etc.
En resa kan ställas in pga. force majeure (strejk, krig, annan katastrof etc.) eller otillräckligt med resenärer.

21. Ändring av priset
Om det inträffar kostnadsökningar för arrangören efter att avtalet har blivit bindande får arrangören höja priset för resan med ett belopp som motsvarar kostnadsökningarna om de beror på:
(a) ändringar i tullar, skatter eller avgifter gällande de tjänster som ingår i resan, eller
(b) ändringar i transportkostnader
(c) ändringar i valutakurser som påverkar arrangörens kostnader för resan.

Om t.ex. en avgift enligt ovanstående punkter (a-c) ökar med minst 100:- för varje resenär, får priset  för resan höjas med samma belopp. Arrangören är skyldig att redovisa hur prishöjningen beräknas om resenären begär det. 

Resans pris kan även sänkas om arrangörens kostnader (om skälen beror på något av det i ovanstående punkter a-c) minskar med sammanlagt minst 100:- för varje resenär.

 

Kontakta oss
Adress:
Kagans Buss
Åbyvägen 269
29195 FÄRLÖV
Resekalender
28/2Ullared 28 feb Kristianstad från 199:-
29/2Bordershop 29 febfrån 600:-
1/3Arlövsrevyn 1 mars 2020från 500:-
14/3Bordershop 14 marsfrån 600:-
21/3Burg 2 dgr 21 marsfrån 1 695:-
Guldsponsor till Team Rynkeby
Guldsponsor till Team Rynkeby, Jag stödjer barncancer fonaden